Activitat L’Alfacada, un paradís secret al Delta - Agenda

L’Alfacada, un paradís secret al Delta

Excursió

Activitat al Delta
Situada en una de les principals reserves de biodiversitat de la Mediterrània occidental, l’Alfacada és una llacuna d’excepcional valor naturalista; una peça clau en el paisatge del delta de l’Ebre i en la conservació del parc natural.

La reserva de l’Alfacada és una zona d’aiguamolls situada al marge dret del riu Ebre, a prop de l’indret conegut com la gola de Migjorn. En els darrers decennis l’espai natural havia perdut superfície en benefici dels arrossars, conreu per excel·lència del Delta. Aquesta situació s’ha revertit a partir de l’adquisició i gestió de l’espai per part de la Fundació. La visita s’inicia a MónNatura Delta, on sereu transportats en cotxe fins l’Alfacada, on entrareu de forma exclussiva a l’espai. Allà, fent un recorregut a peu s’explica i observa la diferent fauna que ens anem trobant. Un cop allà, es pot accedir als observatoris tècnics o als aguaits de fotografia. La visita continua fins la caseta magatzem on s’explica la importància de l’anellament en el coneixement ornitològic. Es torna a MónNatura on s’obsequia amb un tastet de productes de la zona.

El contingut de la visita s’adapta al perfil i interessos dels participants.

Recomanacions: cal dur roba de temporada, calçat adequat, protecció solar, ulleres de sol, gorra/barret o similar, menjar i beguda. Recomanable portar binocles (es poden llogar a MNDE) i guies d’observació de flora i fauna. No portar roba de colors estridents.

I si vols completar el dia no et perdis les nostres opcions. Consulta’ns!